Elk groot bedrijf heeft verschillende dingen moeten doen om groots en herkent te worden.  Sommige bedrijven hebben een uniek product waardoor zij bekend zijn geworden. Maar er zijn ook heel erg veel bedrijven die veel medekandidaten hebben in hun branche, denk aan de kledingbranche, hier is veel competitie in. Hoe pakken zij het aan? De grote bedrijven maken gebruik van internetmarketing. Wat internet marketing is en wat het voor jou als bedrijf kan betekenen lees je allemaal in deze blog over internetmarketing en de verschillende soorten die we hieronder verstaan.

 

Meest bekende soorten internetmarketing

De meest bekende soorten internetmarketing zijn adverteren in Google en adverteren op social media. Maar er zijn ook andere manieren zoals linkbuilden. Hoe dit allemaal in zijn werk gaat zal ik uitleggen in het kort. Door het plaatsen van een advertentie krijg je meer klanten in de meeste gevallen. Dit komt omdat er bij je advertentie een link zit die naar jouw website of webshop toegaat. Hierdoor ontstaat er meer traffic. Sommige mensen die op je site belanden kopen ook daadwerkelijk wat maar niet iedereen die op de link klikt koopt iets. Ook heb je een advertentie in Google. Stel je hebt een bedrijf dat schoenen verkoopt, hiermee wil jij beter gevonden worden. Dan kan je een Googleadvertentie neerzetten. Als mensen dan op het opgegeven zoekwoord zoeken komt jouw website te staan nog voor de nummer 1 website. Als ze daar op klikken betaald je geld. Per klik verschilt de prijs die je betaalt, dit hangt af van je budget.

Linkbuilden wat houdt het in

Nog een manier om beter gevonden te worden is door middel van linkbuilden. Linkbuilden is een slimme manier waarmee je in de loop van de tijd een hogere zoekpositie binnen Google kan krijgen. Met linkbuilden zoek je starpagina’s op en daar zet je een link op die verwijst naar een website die wilt linkbuilden. Dit moet elk van een uniek domein dit helpt met je score. Hoe meer waardevolle linkjes hoe beter Google jouw website dus ervaart en hoe hoger je komt. Het is ook heel belangrijk om een goeie landingspagina te hebben.  Een landingspagina is een pagina die bestaat uit minimaal 900 worden over jouw product. Per product soort heb je dus een andere landingspagina. Het is dus van belang dat dit goed duidelijk is waar het over gaat want Google moet dit lezen en als het niet duidelijk is dan kom je niet hoger.